Procedura wydawania legitymacji szkolnych i ich duplikatów
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków) z dnia 7 czerwca 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1120)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z poźn. zm).
Legitymacje szkolne
Pierwsza legitymacja szkolna (e-Legitymacja) po przyjęciu dziecka do szkoły wydawana jest nieodpłatnie.
Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).
W przypadku zmiany nazwiska należy dostarczyć dokument potwierdzający zmianę danych oraz posiadaną legitymację.
Duplikat wydaje się wtedy, gdy oryginał ulegnie zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży.
Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnych:
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (załącznik).
- Do wniosku należy dołączyć:
– zdjęcia w formie elektronicznej przesłane na adres info@sp74.pl, można również donieść podpisane zdjęcie papierowe.
– potwierdzenie wniesienia opłaty.
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu (9 zł).
- Termin wykonania duplikatu e-Legitymacji do 30 dni.
Opłaty:
Opłatę za duplikat legitymacji (9 zł) wnosi się na konto bankowe szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 74
Nr konta PKO BP 02 1020 4027 0000 1102 1264 0415
Tytuł wpłaty:
opłata za duplikat legitymacji szkolnej
imię i nazwisko dziecka