Trybunalska 17/25 Poznań

Duplikat legitymacji szkolnej

Procedura wydawania legitymacji szkolnych i ich duplikatów

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków) z dnia 7 czerwca 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1120)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z poźn. zm).

 

Legitymacje szkolne

Pierwsza legitymacja szkolna (e-Legitymacja) po przyjęciu dziecka do szkoły wydawana jest nieodpłatnie.

Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).

W przypadku zmiany nazwiska należy dostarczyć dokument potwierdzający zmianę danych oraz posiadaną legitymację.

Duplikat wydaje się wtedy, gdy oryginał ulegnie zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży.

 

Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnych:

  1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (załącznik).
  2. Do wniosku należy dołączyć:
    – zdjęcia w formie elektronicznej przesłane na adres info@sp74.pl, można również donieść podpisane zdjęcie papierowe.
    – potwierdzenie wniesienia opłaty.
  1. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu (9 zł).
  2. Termin wykonania duplikatu e-Legitymacji do 30 dni.

 

Opłaty:

Opłatę za duplikat legitymacji (9 zł) wnosi się na konto bankowe szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 74
Nr konta PKO BP  02 1020 4027 0000 1102 1264 0415
Tytuł wpłaty:
opłata za duplikat legitymacji szkolnej
imię i nazwisko dziecka

Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji